Mijn lijst met blogs

vrijdag 28 februari 2014

Knutsel dagjes...

In de kindervakanties, komen meestal een aantal kleinkinderen een dag bij ons.
En dat is meestal een knutseldag.
Het begon maandag met de 3 dochters van onze oudste dochter.
Ik had een naaiproject bedacht.
Er werden kussenhoesjes gemaakt.
En dit zijn de resultaten.
 
Voor de jongste (4 jaar) was het een beetje aan de moeilijke kant.
Maar ze hielp ijverig met het uitzoeken van de YOYO stofje.
 
 
De oudste (10 jaar) is gek op "snorrenstof".
Dat is op dit moment erg populair bij meiden van een jaar of 10.
Zij maakte de YOYO's helemaal zelf.
Ook naaide zij de YOYO's er zelf op.

 

De middelste (8jaar) kon de ronde YOYO's zelf maken.
Het opnaaien was wat aan de moeilijke kant.

Wil je weten waar de snorrenstof vandaan komt?
Kijk dan even hier 
 
De volgende dag kwam er een kleinzoon (8jaar) en zijn zusje van (4 jaar)
ook een dagje.
Zij gingen aan het kleien.
 
Kleinzoon maakte een vliegtuig.
 
 
Kleindochter maakte met bolletjes klei een schaaltje.
Een omgekeerd schaaltje diende als mal.
De klei moest natuurlijk eerst droog zijn voordat het een kleurtje kan krijgen.

 
De volgende keer wordt alles geverft en dan maken we foto's zoals het geworden is.
 
Tot de volgend keer. 
 


9 opmerkingen:

  1. Wat leuk die kussentjes en het kleiwerk

    Heerlijk om te lezen dat kinderen tenminste nog interesse hebben in handwerk

    Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kussentjes hebben ze gemaakt, en het vliegtuig is gewoon te gek.
    Leuk om met de kleinkinderen iets samen te knutselen 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is niet alleen genieten voor de kleinkinderen, maar ook voor opa en oma. Gezellig en leuke knutselwerkjes. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige boel bij jou; zou wel iets voor mij zijn, maar ik heb ze niet.
    Dank voor je link naar de snorrenstof. Leuke zaak; ik kan genieten van kijken naar lapjes, soms bestellen.....
    Ze hebben enige kussenhoesjes gemaakt, dat kleingrut van jou. Geef ze namens mij maar een compliment.
    Groet, Rya,Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk Marijna! Ook het verschil tussen de zusjes en het neefje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was ik toch vergeten hier te kijken.....stout he? Ik vind het zo leuk gedaan en zo gezellig om dit samen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik loop zo achter met blogjes, dat ik wel lees, maar even zo een fijn weekeinden toe wil wensen
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijna fijne fijne feestdagen gewenst
    Ik heb je email adres niet meer

    BeantwoordenVerwijderen