Mijn lijst met blogs

zaterdag 20 juli 2013

Borduren

 
In 2011 ging de vakantie naar Denemarken.
In Herning bezochten we de Herning kleader fabriek.
Dit museum is gevestigd in een oude fabriek waar ondergoed gemaakt werd.
 
 
In de museum winkel lagen leuke borduursetje, waar onder deze speldenkussens.

 
De ontwerpen zijn van Birthe Larsen

 
Met een duidelijke Deense uitleg moet het mogelijk zijn dit borduurwerkje te maken!

 
Het wordt geborduurd met linnen garen. Dat is nog lastig werken, omdat het garen snel slijt door de stugge borduurstof.

 
Voor de achterkant even in mijn quiltstoffen bak gedoken.

 
Met zijde garen de achterkant er op genaaid en tenslotte nog de kraaltjes op de hoeken bevestigd.

 
Na twee jaar is het nu klaar. Was een leuk werkje dat ik in mijn vakantie begonnen ben.

9 opmerkingen:

  1. Hallo Marijna,die wat bewaart heeft wat, het is super mooi geworden.Wens jullie een heel zonnige zondag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit allemaal
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geworden, doet mij denken aan boekenleggers waar ik vorig jaar in Schotland aan begon, misschien iets om nu af te maken! Groetjes en een fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel leuk dat je hem nu afgemaakt hebt, ook een mooie herinnering aan de vakantie van 2011

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herinner me nog dat je een logje over die fabriek had!! Nu heb je er nog een extra herinnering aan met dat speldenkussentje. Echt leuk!! Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Marijna, dat is een mooi kussentje en aandenken aan die vakantie.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden, heerlijk ook weer af. En een super herinnering van een mooi vakantie. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je maar weer. Wie wat bewaard heeft wat. Het is leuk geworden en voor jou een mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen