Mijn lijst met blogs

zondag 27 januari 2013

Broddellap

Niet alleen ben ik bezig geweest met quilten,
maar heb zo tussen alles door ook gebreid aan de broddellap van Jookies.
Het bracht me de juiste afleiding en erg leuk om te maken. De patroontjes doen me denken aan mijn gebreide kniekousen die mijn oma vroeger voor me breide.

De eerste patroontjes werden gebreid in mei.
 
 
En in juni.....

 


Goh, ik krijg er steeds meer plezier in....
 
 
Soms lijken de patroontje makkelijk......
 
 
Maar dat valt soms best tegen.
 
 
De tussenstand in juli....
 
 
Weer een nieuw patroontje...
 
 
Mooie zig zagjes........
 
 
Dit patroontje trekt erg in elkaar, maar vind ik er erg leuk uit zien.
 
 
Dit is een bijzondere. nog nooit gezien. het lijken blokjes, maar pas op.....
 
 
En dan ben je op nummer 20 beland en wil je laten zien hoeveel je al klaar hebt, dan wil de foto niet op de juiste manier op het blog!
 
 
Als ik het goed begrepen heb komen er nog 4 patroontjes en dan is hij klaar.
De volgende keer zal ik laten zien hoever ik ben met het doorpitten van mijn quilt.
In de tekst wilde ik een link zetten, maar op mijn blog doet hij het niet. Hebben jullie daar ook last van?
 

17 opmerkingen:

  1. Lieve Marijna wat leuk dat je deze gebreid hebt,knap hoor al die patroontjes uitproberen. Wie weet ga ik het ooit weer eens doen.

    Ik ben niet naar Merkwaardig geweest.Was nog niet fit, door al het hoesten in rug geschoten, en dat is dan heel lastig.

    Liefs tot ziens Knuffel José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marijna wat knap dat je dit ook nog gedaan hebt. Kom je ook naar Zwolle?Ik ga op vrijdag met onze dochter. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een broddellap, maar geen broddelwerk!!! Wat enig Marijna. Een mooi afwisseling ook met het quilten.
    De link naar Jookies doet het wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien dat je hier ook mee bezig bent. Ik heb mijn broddellap naast me liggen Moet bekennen dat je aardig wat meer patroontjes al gebreid hebt dan mij.Nu ik het bij jou weer zie pak ik het ook maar weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er veel belovend uit, het word prachtig
    Fijne maandag groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Marijna, dat zijn heel wat kniekouspatroontjes. Ik neem het maar mee op vakantie. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer blogt Marijna! Heerlijk aan het breien geweest zie ik...ik heb jaren geleden de sampler M gebreid,ook zo'n lange breirol en met veel plezier! Daarna alle lapjes van de groninger breideken ,ook een succes!
    Dus veel breiplezier verder....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een heerlijk werkje, ik heb hem ook op de naald staan en wacht met spanning op het volgende deeltje.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marijna,

    Ziet er leuk uit joh! Lijkt me een lekker werkje! Ik ben aan het borduren geslagen, ook weer helemaal toppie!!
    groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er allemaal prachtig uit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He Marijna, je hebt al een mooie lap gebreid! Hoe gaat het met je?
    Liefs, Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie patroontjes. Zit er ook over te denken om eraan te beginnen maar ben nnog niet overstag. Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Marijna, wat ziet het er mooi uit.Het blijft leuk om mee bezig te zijn. Ik wilde ooit een eigen stekenlap bedenken, maar dat valt nog niet mee...
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk al die verschillende patroontjes!erg leuk..Lieve groetjes Tanja

    BeantwoordenVerwijderen