Mijn lijst met blogs

zondag 15 april 2012

Yllebroderi

Al een tijdje was ik van plan een logje over Yllibroderi te schrijven. Het is een Zweedse borduur techniek. Uitgebreide uitleg over het Yllebroderi  kun je bij haar lezen. Zelf heb ik er kennis mee gemaakt vorig jaar op de handwerkbeurs. Ik schreef me in voor een workshop. De eerste beginselen van deze techniek werd toegepast op een lapje wit vilt.


Ik maakte er een etuitje van waar op deze foto de voorkant te zien is.


En dit is de achterkant.
Omdat ik het een leuke borduurtechniek vind, heb ik dit jaar weer een workshop gedaan. Bij haar thuis kun je ook deze workshops volgen.


Dit jaar werd er een Zweeds Dalapaardje gemaakt. Het is nog niet klaar. Maar laat het even zien om een indruk te krijgen hoe het er uit zal gaan zien.


Op de handwerkbeurs afgelopen februari kocht ik het boek Scandinavian Needlecraft.
Hier in staan afgeleide patronen van het orginele Yllebroderi in.
bijv. deze stoelkussentjes.


En deze vogeltjes slinger.


Of lekkere warme wanten!

 
Die hopen we verlopig niet meer nodig te hebben, maar het zijn wel leuke voorbeelden.
Hartelijke groeten......


13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke werkjes en het is altijd leuk om iets nieuws te leren!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen heb je al gemaakt! Hier ligt zowel het boek als het vilt te wachten tot ik er tijd voor heb! Komt wel goed hoor, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die werkjes Marijna en een heel mooi boek!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie werkjes zijn het Marijna. Dat boek is ook erg leuk. Ik vond het vandaag nog best wanten weer.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer je dit ziet krijg je een Scandinavische gevoel. Mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit mooi, het lijkt ook een beetje op het Marker borduren. Wat een verleiding weer dit mooie boek, misschien koop ik het wel. Hoewel ik elke keer roep dit is mijn laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen zijn dit, het paardje heb ik ook nog liggen van de beurs uit Zwolle, moet hem nog wel gaan maken.
    Dat etuitje is ook enig.
    Groetjes Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dit zó enig er uitzien, vrolijk en speels. Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om te doen. Veel plezier er verder mee Marijna. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is dat even mooi werk Marijna!! Het lijkt me heel aanstekelijk, wanneer je er iets van gemaakt hebt en dat je dan nog veel meer wil maken! Prachtig!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jou heb ik ook weer teruggevonden. Ik had vergeten je te 'volgen' maar heb dat nu gelijk wel gedaan. Het is wat, die migratie van weblog ;)
    Mooi, dat Yllebroderi. Ik heb daar in Zwolle een prachtig boek over gekocht, ook bij Blomsterstuga. Ik ga er ook snel eens mee aan de slag. Jouw werkstukjes zien er super mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marijna wat mooi is dat tasje geworden enig.Ik ben dit boek al eens tegen gekomen bij Corrie. Zo mooi ik zou wel alles willen. Het zit nog in mijn gedachten. Enig werkjes lijken mij dit.Je paartje word ook prachtig.

    Liefs was leuk je weer te zien. José

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat enig is het geworden Marijne, ik heb dat boekje ook, en er staan zeker hele leuke dingen in.
    Nu jou werk is schitterend geworden.
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dat borduurwerk prachtig he. Ik heb op de handwerkbeurs de (mini)workshop paardje borduren gedaan. Moet ik toch gauw eens mee verder gaan. Het spreekt me veel meer aan dan het kruissteekborduren.

    Oh, nog even dit, ik ga toch verder op mijn wordpress blog, in ieder geval voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen