Mijn lijst met blogs

zaterdag 21 april 2012

Haken en borduren

Mijn haak manie is nog niet helemaal voorbij. Bij haar zag ik deze leuke gehaakte armbandjes.


En voor je het weet heb je er een heel stel klaar en kunnen er weer kleinkinderen blij gemaakt worden.


Vorige week ontdekte ik heel erg leuk Kerst overloop garen van Threadworx. Ik maakte er een proefje mee.


Het linker sterretje is met nr.1086 Christmas Candy en met 2 draadjes splitszij geborduurd.
Het rechter sterretje is met nr.1085  Christmas Time en met 1 draadje splitszij geborduurd.
Kennen jullie deze borduurnaalden al? Ik kreeg er een cadeau toen ik op de dag van
Merkwaardig was vorige week zaterdag.


Het was even wennen, maar vind hem erg fijn borduren. Het heeft inplaats van een punt een bolletje aan het eind. De weefseldraden kun je hiermee niet kapot prikken. Je kunt hem hier bekijken.

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en nu hebben ze elke dag bij elke outfit iets passend.

    Mooi dat garen, en ja die naald is handig vooral bij linnen borduren

    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zullen je kleinkinderen er blij mee zijn.

    Mooi je borduurtje mooi stof en garen.

    De naald heb ik ook, heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zullen je kleinkinderen toch blij zijn met zo'n creatieve Oma.
    Erg leuk gemaakt.
    De naald is een super uitvinding. Ik borduur er al maanden mee, zowel op 16 draads als op 12 draads linnen borduurt ze ideaal.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke armbandjes!!!Misschien leuk om er ook een kraaltje ertussen haken? Heb ik ook al eens gezien.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enige armbandjes, goed gelukt zeg die proef met dat garen en die naalden zag ik al wel, maar heb er nog niet mee gewerkt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk idee die armbandjes.... hihihi

    ze zijn erg leuk geworden.

    gr suus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit Kerstborduurgaren werkt wel heel leuk op!
    Ik heb op de beurs in Den Bosch deze naalden gekocht en ik vind het ook heel prettig werken.
    Je armbandjes zijn ook schattig.
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kleurige bandjes heb je gehaakt, die zullen wel in de smaak vallen bij je kleinkinderen.
    Dat kerstgaren is ook leuk, mooi effect. Ik borduur met een gewone naald en heb eigenlijk nooit problemen.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha ha jij hebt dus nu ook de turbonaalden, ik gebruik ze ook en ze borduren heerlijk.
    Wat een leuke armbandjes heb je weer gemaakt.
    Mooi kerstgaren.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, die armbandjes! Daar kan je een hele zak vol van haken.
    Die borduurnaald had ik nog nooit gezien. Lijkt me best handig. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marijna,

    Leuke armbandjes, passen leuk bij het vestje wat ik aan het maken ben voor Pien!!! Moet alleen de popcornsteek nog even uitvogelen!!.

    Wat een aparte boduurnaald, nog nooit gezien!!!

    Doeiiii, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig leuk blog heb je, Marijna, met wat je allemaal maakt!
    Ik kom vaker langs; nu was het bij toeval dat ik hier kwam, maar dat zal niet meer gebeuren :>)
    Ben meteen volger geworden.
    Groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk he Marijna haken, leuk hoor die armbandjes!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat zijn die armbandjes leuk, juist door de eenvoud! Dat worden vast hele blije kleinkinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enhorabuena por tus fantasticos trabajos.
    besitos ascension

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat apart die naald! Nee, nog niet gezien.
    Wat een leuke armbandjes; dat zijn echt van die hebbedingetjes voor meisjes! Wat leuk!
    En je kerstborduurgaren vind ik een leuk effect geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben je sinds een paar dagen aan het volgen op je blog, leuek dingen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen