Mijn lijst met blogs

dinsdag 21 februari 2012

Niet stil gezeten.

Al ben ik spaarzaam met blogjes schrijven, dat wil nog niet zeggen dat ik stil gezeten heb. Ik kreeg zo waar een grote "haak" stuip. In de kast lag nog garen dat ik een paar jaar geleden uit Zweden had mee genomen. Daar moest toch eens iets van gemaakt gaan worden.



Op deze site vond ik een leuk patroontje van een bolerootje, die ik maakte voor een kleindochter van 2 jaar.


Omdat ik nog ander katoen vond, dat (las ik op het bonnetje) al 5 jaar in de kast heeft gelegen. Daar maakte ik nog een  bolerootje van voor haar zus van 6 jaar.


Omdat ik nog een restje garen over had, haakte ik voor hun zus van 9 jaar nog een "wokkel" sjaaltje.


Met de mini hobby was ik ook nog even druk geweest. Voor een jarige vriendin maakte ik een borduurwerkje en een gevulde boodschappen tas.


Deze kaart maakte ik met mijn nieuwe snijapparaat en stuurde het mee met het cadeautje.


Via een vriendin kreeg ik een leuke set spelletjes toegestuurd die ook met het snijapparaat gesneden zijn. Dit werkt erg goed en het is erg fijn dat niet alles meer geknipt en gerild hoeft te worden.


De foto hier onder laat de spelletjes open zien.Alles zit er bij. Je kunt zo aan het spelen gaan.



Nog even een detail van het Scrabble spel. Er zitten echte lettertjes bij die je op deze foto goed kunt zien..


  En omdat het zo koud was, maakte ik voor de poppenhuis bewoners lekkere warme Spaanse sloffen!



Alles bij elkaar toch weer flink bezig geweest. 

18 opmerkingen:

  1. Wouw Marijna niet te geloven wat je hier allemaal voor leuke spulletjes laat zien.
    Die bolero's en die mini spelletjes, oh ik zou ze best in in het 'echt' willen zien.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verzameling heb je er weer bij Marijne schitterend, wat doe je dat toch mooi, heb daar zeer veel bewondering voor,
    fijne dag groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg dat wel! Die bolerootjes zijn schattig en ook die sjaal is leuk geworden en je mini spul is zoals iedere keer weer puntgaaf! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt zeker niet stil gezeten. Ik kom ogen tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had ook niet verwacht dat je stil had gezeten. Leuke bolero's heb je gemaakt. Wie wat bewaard heeft wat zeggen ze toch. Natuurlijk ben ik direct de website van de snijmachine opgegaan. Ik wist helemaal niet dat deze dingen bestaan terwijl ik toch veel met papier werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig wat ben je inderdaad bezig geweest.
    Schattige haakwerkjes voor de meiden en wat weer mooi klein spul.
    Die spellen zijn ook mooi hoor en dan ook nog alles er bij de letters enz. Kunstwerken.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooooooooooooi, haken is heel erg in, ik kan er niks van . Het garen is ook heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ziet dat er mooi uit allemaal, nee je hebt zeker niet stilgezeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de bolero's zo mooi!
    Garen uit mijn geliefde Zweden...zucht. ( lol)

    Je bent inderdaad druk bezig geweest, mooi allemaal hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je knappe werkjes had ik al gezien, maar ik wil nog even zeggen dat ik de katoen hartstikke mooi vind. Geweldige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou zeg, jij hebt zeker niet stil gezeten.
    Wat een leuke resultaten!!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige resultaten. Ik ga nog eens even verder snuffelen op je blog. De bolero's, super!
    De poppenhuisspulletjes lokken ook wel.
    Een inspirerende dag nog, groetjes Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hej Marijna, ik was hier al 2 keer, maar elke keer kwam er iets tussen. Leuke bolerootjes Al dat kleine spul is ook weer zo leuk. Het borduurwerkje, hoe lukt je dat zo fijntjes en die slofjes ook zo mooi.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Marijna wat een leuke dingen! Die boerootjes en ook die wokkelsjaal! Zo apart. Wat zullen die meiden er blij mee zijn.
    En dan al die minispulletjes. Je moet wel heel goede ogen hebben en een hele vaste hand, anders lijkt het me niet te doen. Dat scrabble met die lettertjes. Hoe verzinnen ze het. Volgens mij ben je nooit klaar met zo'n hobby, net als met quilten, haha. Vervelen doen we ons niet! Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om zo creatief te zijn voor je kleindochters.
    En ik kijk met open mond naar die ieniemienie spellen. Ongelofelijk knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heee weer gevonden,
    marijna heb jij toevallig nog t huishoudschoolboekje bewaard met versjes wat je daar ooit moest maken
    mijn moeder heeft um niet meer, ik hoopte dat jij misschien foto's had
    moriaantje zat er ook in met plooirokje en ringetjes in dr oren
    3 kleutertjes op een hek en verder weet ik het niet meer eigenlijk
    groetjes hilly ook van mijn ma ,die je bij t hartenproject ontmoette....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Marijna wat mooi wat je hier allemaal laat zien. Zo knap dit priegel werk. Dit doe ik jou niet na. Enig voor het poppenhuis. Wat zullen jou kleindochters hier ook van genieten.Voor hun ben jij een super Oma!!

    En dan die geweldige bolerootjes enig. Zeker niet stil gezeten...

    Hilly hier ook de groetjes van mij voor jou en je Ma. Ik weet nog precies wie ze is.

    Liefs José voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk modelletje voor een bolero. Leuk om te maken, maar ook om te dragen.
    Wat knap die kleine dingetjes voor het poppenhuis maken! Ziet er erg mooi uit!

    *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen