Mijn lijst met blogs

maandag 16 januari 2012

Nieuwigheden....

Al was ik een tijdje niet actief op mijn blog, stil gezeten heb ik niet. Als eerste wil ik jullie mijn nieuwe speeltje laten zien. Die kun je op deze link zien. Het is een plotter die hele leuke dingen uit kan snijden. In het groot kan hij bijv een leuk paasei maken.


Als miniaturist wil je dan ook iets uitproberen in het mini. Dat werd dit tasje en doosje.


Ik ben nog druk aan het uitproberen. maar het is een leuke aanwinst.
Hij kan zo fijn uitsnijden, dat ik het met een schaartje niet zou kunnen doen.
Voor een jarige vriendin maakte ik een vilten hanger.

Bij de borduurgroep waar ik lid van ben, maakte ik een Biscornu. (spelden kussen) Het is de tweede in een serie van vijf verschillende. Dit is de koekjes biscornu. Er staan taartjes en koekjes afbeeldingen op.


Op de achterkant staan een vork, lepel en mes.

Voor 2 mini vriendinnen maakte ik voor ieder een gevulde boodschappen mand. 
Ik had nog een paar workshopjes liggen van boekjes. Altijd leuk om te maken.

Op de achtergrond staat een adventskalender. De laatjes op de rand kunnen echt open.


Aan deze boekjes hangen boekenleggers in de vorm van een  sprookjes figuur. Zoals jullie zien heb ik niet stil gezeten. Tussen door nog met vele andere dingen bezig geweest.  Morgen ga ik naar hoop ik de tentoonstelling XXSmall in Den Haag te gaan bekijken. Op dit moment  ben ik druk met het haken van een bolero voor een van de kleinkinderen. Ook weer leuk om te doen. Vervelen kom nog steeds niet voor in mijn woordenboek.

17 opmerkingen:

  1. Jeetje Marijna, wat heb je, ondanks alle drukke werkzaamheden, veel gemaakt de laatste tijd. Hartstikke leuk. Ben erg nieuwsgierig hoe jij het doosje hebt gemaakt met de Cameo, want het wil mij nog niet lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een leuke dingen gemaakt. Je bent druk bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige spulletjes laat je zien! Die boekjes zijn enig, bijna zou ik toch een babykamer maken in mijn huis!
    Veel plezier, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker niet stil gezeten, zie ik Marijna, mooie mini spulletjes laat je weer zien.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Marijna, je hebt weer leuke dingen gemaakt, heel mooie kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat jij je niet verveelt, is wel duidelijk!! Ik heb nog nooit zo'n snij/knipmachine gezien. Wat heb je toch veel enige mogelijkheden. En dan nog wel met de computer.
    Ontzettend leuk speldenkussentje heb je gemaakt. Maar ook al die andere mini spulletjes! Volgens mij zit je met een brede glimlach al die dingetjes te maken. Hartstikke leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk, je was er even niet maar als je er dan bent, dan heb je ook wat te laten zien! Leuk hoor die hanger van hartjes, zo'n festonsteekje heeft altijd een groot effect! En die figuren uit karton, is dat een soort stempel die figuren uitdrukt? Mooi hoor! Die biscornu's zijn ook heel leuk, en wat een priegelwerk die kleine boodschapjes en miniboekjes, ik heb er altijd bewondering voor hoe je zoiets maken kunt! Ik heb weer erg genoten van je logje Marijna!
    groetjes uit Urk,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk allemaal. Je hebt echt veel gedaan.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent bezig geweest en wat leuk allemaal!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee vervelen wat is dat?
    Weer heel veel prachtige spulletjes en die plotter daar heb ik nog niet zoveel kaas van gegeten.
    Moet het eens in het echt zien.
    Die tasjes om te smullen die biscornu ook trouwens.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je zo alles op een rijtje ziet Marijna, dan valt pas goed op wat een bezig bijtje jij bent!
    Mooi geworden weer allemaal :-)
    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Marijna, meteen bij het zien van je eerste foto denk ik, wat jammer dat ze niet naar het Scherenschnittmuseum is geweest. Maar wat niet is kan nog komen. Er staat ook net een logje op mijn blog over het museum.
    Wat kun je met die plotter leuke dingen maken en ook weer zo mini. Je hebt verder ook niet stilgezeten.
    Ik kijk al uit naar je verhaal over de poppenhuizen.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je heerlijk bezig geweest Marijna!
    Wat leuk dat jemet dieplotter zo goed kan snijden...ziet er prachtig ui en diegevulde boodschappentassen...zo klein...ook de biscornu's zijn zo leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke dingen heb je gemaakt en geweldige poppenhuizen liet je zien! SUPER!!!

    groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marijna wat mooi, je hebt zeker niet stil gezeten. Heerlijk toch.

    Echt genieten hier. wat een gepriegel geweldig goed!!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dingen allemaal zeg! En wat is dat precies Marijna waar je zo fijn mee kan uit ponsen..is het ponsen? ik vind het in iedergeval heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen