Mijn lijst met blogs

donderdag 15 december 2011

Kerstballen

Zoals velen van ons heeft het virus van "kerstballen breien" hoogtij gevierd. Zo ook bij mij.


Bij het tuincentrum kocht ik van die wit gewerkte takken.


Maakte er zelf nog vilten harten bij. Onderaan de hartjes heb ik belletjes genaaid.


De hartjes hebben een rode en een witte kant. Hier helaas niet goed zichtbaar.

Bij mijn club voor miniaturen, doe ik mee aan de jaarlijkse "verjaardag wissel".Omdat ik in december jarig ben, kreeg ik van de week leuke cadeautjes.


Op deze foto staat alles bij elkaar. Aan de kaarten die er achter staan kun je zien hoe klein het allemaal is.


Een gebreid "kerst" vestje met een gehaakt pasje, voor een kinder poppenhuis popje. Gebreid op naalden 0,8. Omdat de maakster geen eigen site of weblog heeft, kan ik niet laten zien wat ze nog meer maakt.


En wat dacht je van dit sportieve setje sokken en schoenen! De schoentjes zijn niet groter dan 2 cm. Zij maakte dit setje voor me. Op haar site is een leuke schoenenwinkel te zien.



De orchidee in een vaas van een mooie kraal en de tak is 4 cm hoog. Het girafje is ook niet groter dan 2cm hoog. Zij maakte dit voor me. Zij maakte een mooi huis gebaseerd op de kunstenaar Hunderdwasser.
Erg leuk om dit als verjaardags cadeau te krijgen. De maaksters heb ik al uitgebreid bedankt en wilde het hier laten zien om mee te kunnen genieten.


15 opmerkingen:

  1. Heerlijk om dit mini handwerk allemaal te mogen bewonderen, echt geweldig.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marijna ik vergeet het helemaal om je te feliciteren, bij deze. ik was compleet overrrompeld door de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldschoon al die schattige cadeautjes en wat een mooi vestje!! Daar ga ik helemaal plat voor! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schitterend zo hoe je ze hebt opgehangen
    O ik zie dat je jarig bent geweest, nog van Harte gefeliciteerd
    Alle die mini´s wat zijn ze schitterend
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend de miniatuurtjes, en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke cadeautjes heb je gekregen. Goed dat je het kaartje er even bij zet dan is het formaat goed in te schatten.
    De kerstballen hangen prachtig. Mooie plek om het daar op te hangen.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor heerlijk die ballen.
    Mooie sokjes ook.
    Wat zijn we heerlijk bezig met dit prachtige knutselweer.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat snoeperig al die kleine spulletjes en wat een leuke traditie van jullie.
    Je kerstballen hangen daar geweldig, zo heb je er echt plezier van. Op naar 1e kerstdag en de verjaardag!! Ik wist het wel hoor, dat jij ook een kerstkind bent. Hoe vond/vind je dat? Chago vindt het helemaal het einde en ik ...... nou ja, tegenwoordig is het niet meer zo druk met kerst, maar vroeger!!!! Maar ik ga er weer van genieten hoor. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je leuke kersthangers gemaakt. Mijn complimenten aan de maakster van de miniatuur kleding en bloemen. Vandaag stond op de kerstmarkt bij ons ook een dame met miniatuur spulletjes. Voor de liefhebbers Haar winkeltje heet poppegijntje. website www.poppegijntje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh Marijna

    als ik dit weer zie ga ik bijna overstag om toch weer aan mijn poppenhuis babywinkeltje verder tegaan.
    wat een prachtige kadootjes .
    mischien volgend jaar christine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOoh, wat ben jij heerljk verwend! Het is prachtig!
    En die witte takjes met ballen....wat een prachtig idee! Ik ben er weg van!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je bent heerlijk verwend. Ik ben onder de indruk van de miniatuurhandwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk geworden en wat een lieve piepkleine kadootjes!

    Alsnog van harte gefeliciteerd!!!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog van harte Marijna!Wat laat je weer prachtig miniatuurwerk zien...en die ballen..ik heb er nu 25 gemaakt en mijn kleine boompje zit vol...jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog met terugwerkende kracht gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat leuk die takken met gebreide ballen! Ook met hartjes erbij erg leuk! Ik heb het boek ook, maar had geen tijd om te breien.
    En wat schattig die kleine poppenkleding! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen