Mijn lijst met blogs

zondag 27 november 2011

Sinterklaas

Bij ons blijft het Sinterklaas feest een echt Hollands gebruik. Het geeft altijd een hoop voorbereiding, maar zou het zeker niet willen missen. Dit jaar ben ik naar de intocht geweest. Later op de dag bij een klein winkelcentrum geweest. Leuk was het dat de kleinkinderen daar ook aanwezig waren. Omdat ik een echte Sinterklaas fan ben, ben ik maar eens aan het knutselen gegaan. Het resultaat is een sinterklaas kastje in poppenhuis formaat.


Het kastje is 26 x 24 cm en is 10 cm diep. De Sinterklaasjes en Pietje zijn van vilt gemaakt.


De beneden verdieping is het kantoor van de Sint. Hij is net even eten, dus is hij niet aanwezig.


 Op zijn tafel ligt het grote boek en de letters die nog ingepakt moeten worden. Onder de tafel een doos met inpak papier en een paar Sinterklaas boeken.


Aan de rechterkant van de beneden verdieping staan allerlei inpakdozen, banketletters, kruidnootjes en chocoladeletters.


Dit is de boven verdieping, waar de Pieten alles inpakken voor de Sint. Ze zijn net even een inpaktafel aan het ophalen, want op de grond inpakken is een beetje lastig.


Links boven staan al pakjes ingepakt klaar. Er hangen overal in het kastje schilderijen van Sint  en de Pieten en ook oude Sinterklaas plaatjes.


Rechts boven staat speelgoed klaar dat nog ingepakt gaat worden.
Overal hangen vlaggetjes en ook het welkoms bord ontbreekt niet.
Veel kijk plezier!!!

17 opmerkingen:

  1. Grappig en heel origineel! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk !!!
    En allemaal zo pietepeuterig klein, schattig !!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, ik vind dit toch zo knap! Hoe kun je het allemaal maken. Puur genieten hoor want ook ik ben dol op het Sinterklaasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marijna wat is dit weer een schat om naar te kijken. Wat een werk en gepriegel heb je weer gehad en mooi is dit geworden . Genieten dat doe ik er van.
    En Sinterklaas is een prachtig feest wat we met elkaar moeten koesteren.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Compliment, het ziet er erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi Sinterklaashuis.
    Ik merk zelf dat Sinterklaas er dit jaar bij in schiet. Ben zelf jarig komend weekend en de jongens vieren het feest bij hun vriendin, maar bij jou kan ik even meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor Marijna. Ik had al een paar foto's gezien en al gezegd dat ik de zeepkar zo leuk vind. Wij vieren geen Sinterklaas meer, maar op deze manier kom ik toch een beetje in de stemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wou dat ik even héél klein was (1:12 ?), dan aou ik in jouw sinterklaashuisje kunnen rondlopen en alles van dichtbij bekijken. Hoe krijg je het voor elkaar Marijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk hoor! ik vraag me af hoe je er aan komt? kan je dat kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat enig, helaas hier in Zweden kennen ze Sinterklaas niet, wij zitten hier al volop in de kerststemming
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Matijna ik wil antwoord geven op je mail maar krijg hem elke keer weer terug.Er is denk ik iets aan de hand met hotmail.Maar denk niet ze laat niets meer horen hoor..ik heb hem gelezen...bedankt voor alles, we houden contact. ik heb het even heel druk maar dat weet je.

    Lieve groetjes van mij
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig. Naast je zelf zullen jullie kleinkinderen dit ook enig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marijna wat heb je dit mooi gemaakt. De kleinkinderen zullen daar ook weg van zijn.
    Fijn sinterklaasfeest,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal bedankt voor jullie leuke reactie op mijn logje.Ook mijn kleinkinderen vinden het erg leuk. De oudste wilde wel eens wetenhoe ik toch dat pakje Lego had gemaakt, want zij heeft het zelf ook. heb het haar uitgelegd e ze wil het ook wel eens proberen te maken. Wie weet gaat ze ok aan de mini! Door de sinterklaas drukte had ik even geebn tijd jullie allemaal apart te bedanken. Allemaal een fijne sinterklaas avond toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Onbegrijpelijk dat dit kan Marijna in en kastje van dit kleine formaat. Ik heb er zó'n bewondering voor. Het is enig geworden en nu het échte feest er nog achteraan! Heel veel plezier gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een fijn en klein pakpapier! Hoe heb je 't voor elkaar gekregen! Prachtig!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je dat weer prachtig gemaakt Marijna!
    Ik heb ademloos naar de schatkamer van St.Nicolaas zitten kijken...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen