Mijn lijst met blogs

dinsdag 1 november 2011

Mini breien,quilten en borduren

Breien van sokken kent iedereen wel van me. Maar soms doe ik het ook in het mini.


Naalden nr.0,8 gebruik ik daar voor. Er zijn mensen die zelfs op naalden 0,6 of dunner breien. Kijk maar even op deze weblog. En op deze site staat zelf een gebreid huisje, maar ook een gebreide boom en nog veel andere gebreide voorwerpen.


Een vest en een ingebreide trui.


Quilten doe ik af en toe ook in het klein. Maar dan wel op het poppenhuizen formaat.
Bijvoorbeeld deze tulpen en poezen quilt.


Of een maritiem en blokjes quilt.


Een geborduurd kussentje. de afmeting is 3x 3cm.


Voetenbankjes in het Flonrentijns borduurwerk.


Als laatste nog een foto van de "Hollandse" mode.


De volgende keer neem ik jullie nog een keertje mee naar Denemarken.

22 opmerkingen:

  1. Dat is echt priegelwerk.
    Heel knap hoor en ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig al die kleine dingen die je maakte, geweldig en ik vind het zo lief in die zachte kleurtjes
    groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou joh, wat enig al die kleine dingen! Hoe krijg je het voor elkaar. Goed dat je er een munt bij gelegd hebt, dan krijg je beter idee van de afmeting. Dat hele kleine truitje met eendje!!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Marijna, ik word kriebelig als ik dit zie, zo priegelig. Die truitjes met kabeltjes en die kleine blokjes van de quiltjes. Het borduren zou me misschien nog wel lukken.
    Fijne avond, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mini werkjes. Knap en erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Zo mooi fijn die truitjes!! Je bent een vakvrouw! Super, ik ga nog even kijken en genieten!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marijna, de meeste dingen die je hebt gemaakt heb ik al eens eerder van je gezien, maar zo op het weblog komt het nog mooier uit. Vooral de quiltjes zijn beeldig. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas kan ik niet op de sites komen. Ligt dat aan mij? De truitjes zijn schitterend geworden. Wat een priegel werk. Bij mij thuis ligt de pennen en het boekje klaar. Nu nog de energie er voor vinen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke breiwerkjes, ik zou er niets van terecht brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dit echt heel erg leuk en super knap.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige ieniemini werkjes laat je ons zien, super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marijna!! Hoe krijg je het voorr elkaar, ik wist niet eens dat er zulke dunnen naaldjes bestonden. Ik vind he schattig spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge, jonge wat een fouten in mijn reactie, te snel gedaan en dan gaat mijn toetsenbord muiten, letters weglaten of teveel toevoegen.
    Enfin, je snapt wat ik bedoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatjes allemaal, mooi gemaakt ik heb ook nog ergens wat pennetjes liggen en een boekje hoe het moet.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O,ik zit hier vol bewondering te kijken naar jouw ienieminiewerkjes vanuit een hotelkamer in Houston..Wat knap dat je dit allemaal voor elkaar krijgt! Nog één nachtje,dan gaan we weer heerlijk naar huis..ben een beetje home-sick...;-)
    Maar we hebben fantastische quilts gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marie-Antoinette6 november 2011 om 07:58

    Wat prachtig Marijna. Ik heb ook mini gebreid en weet dus dat het een heel gepriegel is, vooral met wollige draad. Zo mooi al die kleine werkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eerst jullie allemaal even bedanken voor de reacties op mijn log.Zelf hou ik wel van priegelen. Het is vaak ook een uitdaging of ik dingen in het mini kan maken. Groetjes van mij. Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hej Marijna, ik heb er een nieuw blog bij http://detantevantjorven.blogspot.com/
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wouw dat is mini, maar wat schitterend, kijk er met bewondering naar
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat knap om dat allemaal in mini te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leukr truitjes, echt mini! Wat maak je toch een hoop mooie dingen!

    Groetjes Tanja

    BeantwoordenVerwijderen