Mijn lijst met blogs

woensdag 28 september 2011

Update

Het wordt de hoogsdte tijd voor een update van de quilt waar ik mee bezig ben. Nadat de top klaar was moest de tussen laag en de achterkant op elkaar gemaakt worden.


Het rijg werk kan beginnen. Een grote klos rijggaren in de buurt......


 Het werd een hele klus, waar 2 middagen aan besteed werd.

Zo ver was het eind augustus. Maar er is doorgegewerkt en het quilten is inmiddels ook al begonnen.


Ik gebruik verschillende kleuren garen die het mooiste bij de blokken passen.

Het quilten doe ik op de randjes. In het midden van de blokken zet ik de lagen met een paar kleine steekjes vast. Dit om te voorkomen dat de tussen laag gaat schuiven.

Inmiddels ben ik over de helft van de quilt. Het stuk wat ik al klaar heb, voelt al lekker als een geheel aan.  Het voornemen is om hem voor de winter klaar te krijgen. Jullie zijn weer op de hoogte van mijn quilt avontuur waar ik mee bezig ben. Waarom de eerste foto verkeerd om staat, is me een raadsel. We moeten het er maar mee doen.

11 opmerkingen:

  1. Gebeurt dus bij mij ook steeds, weet niet waar het aan ligt, maar ik zie wel dat het ontwerp van je DH er geweldig uitziet en jouw quiltwerk ook! Wordt echt een unieke quilt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ga je snel met het quilten.
    Het ziet er nu al geweldig uit.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat ben je al ver dat heb je als je blogje eruit is.
    Mooi wordt hij en fijn dat je er weer bent.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dames bedankt voor jullie reacties. Elma, ik heb per ongeluk jou reactie weggegooit!! Het was een paar dagen niet mogelijk om op mijn blog te reageren. Volgens mij moet het nu wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanuit de prullenbak geef ik nu een reactie. Marijna@ hier moet ik wel even om lachen, maar het kan gebeuren. Je weet nu dat ik je weer gevonden heb, heel langzaam komen alle blogs weer terug en wordt de grote handwerkfamilie weer compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijne wat schitterend word het
    Zit met open mond te kijken
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht al wat is dat toch voor een vreemd geluid. Gelukkig weten we nu dat het Elma was in de prullenbak. Staat ze niet in een handstand op haar bureau om beter zicht te krijgen wat het moet voorstellen , zit ze wel in een prullenbak.
    De quilt voor DH maakt duidelijke vorderingen. Hij wordt met de dag mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige blog, Marijna! De achtergrond spreekt me wel aan als herfstpersoon!

    Je quilt wordt schitterend en je hebt niet bepaald stilgezeten!

    Ik had al eerder een reactie geplaatst, maar op de een of andere manier is die blijkbaar in het niets opgelost!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er knap uit! I'm impressed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marie-Antoinette10 oktober 2011 om 13:34

    Hij wordt/is prachtig, zo origineel.

    BeantwoordenVerwijderen